• ۰۲۱-۳۳۱۳۰۹۵۹
  • info@miladtaha.com
  • میدان بهارستان، خیابان آجانلو، مدرسه میلادطه

پایگاه تابستانی دبستان صاحب کوثر

پایگاه تابستانی دبستان صاحب کوثر با هدف کسب آمادگی جهت سال تحصیلی آینده، کسب مهارت های آموزشی، پرورشی و برنامه های تفریحی اردویی و با حضور تمام دانش آموزان به مدت ۶ هفته برگزار شد.

پایگاه تابستانی دانش آموزان دوم تا ششم از ۲۸ تیرماه تا ۱ شهریور ماه به مدت ۶ هفته در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه و پایگاه تابستانی دانش آموزان اول و پیش دبستانی از ۳۱ مرداد تا ۲ شهریور ماه به صورت جداگانه برگزار شد.

در جریان این ۶ هفته، کلاس های درسی، کلاس های فوق برنامه و اردوهای تفریحی برگزار شد که در زیر گزارشی از این فعالیت ها آورده شده است:

۱. کلاس های درسی

با توجه به این که یکی از اهداف برگزاری کلاس های تابستانی مرور درس های سال گذشته و آشنایی با درس های سال جدید است، برگزاری کلاس های درسی یکی از اولویت ها است.

در این بخش کلاس های محاسبات ریاضی، هوش ریاضی، کاوش در علوم، پژوهش، حفظ قرآن و تست ریاضی و علوم برگزار شد.

۲. کلاس های فوق برنامه

با توجه به زمان برگزاری کلاس ها در تابستان، فرصت بیشتری برای برگزاری کلاس های فوق برنامه است. این کلاس ها با توجه به ماهیت خاص خود باعث جذب دانش آموزان شده و اوقات خوبی را برای آن ها فراهم می‌کند.

در این بخش کلاس های رباتیک، هوافضا، اوریگامی، جاکورتا، قصه های قرآنی، کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

۳. اردوها و فعالیت های ورزشی

دانش آموزان ساعاتی را زنگ ورزش دارند و در سالن ورزشی به ورزش کردن می‌پردازند. هم چنین اردوهای شاد و مفرحی نیز در نظر گرفته شد.

اردوی یک روز به یاد ماندنی، سینما، شهربازی و …. از جمله اردوهای برگزار شده است.

۴. فعالیت های پرورشی و مناسبت ها

در کنار بحث آموزش، توجه به فعالیت های پرورشی نیز مورد توجه قرار گرفته و به آن دقت می‌شود. در پایگاه تابستانی دبستان میلاد طه فعالیت های پرورشی زیر انجام شد:

  • مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق (علیه السلام)
  • جشن میلاد امام رضا (علیه السلام)
  • تلاوت روزانه قرآن و ذکر روزهای هفته

۵. پایگاه تابستانی اول و پیش دبستانی

پایگاه تابستانی دانش آموزان پایه اول و پیش دبستانی به منظور آشنایی با مدرسه به مدت ۳ روز از ۳۱ مرداد ماه تا ۲ شهریور ماه  برگزار شد.

در ابتدای فعالیت پایگاه، جلسه ای با حضور اولیا برگزار شد و برنامه های مدرسه برای آن ها تشریح شد. هم چنین اولیا با معلمان پایه اول و پیش دبستان آشنا شدند.

در این یک هفته نیز دانش آموزان با معلمان خود و شرایط و قوانین مدرسه آشنا شدند. برگزاری کلاس هایی نظیر نقاشی، قصه خوانی، پیام بهداشتی، کاردستی و … از جمله فعالیت های انجام شده بود.