• ۰۲۱-۳۳۱۳۰۹۵۹
  • info@miladtaha.com
  • میدان بهارستان، خیابان آجانلو، مدرسه میلادطه

متوسطه دوره اول میلاد طه

مدرسه متوسطه دوره اول پسرانه میلاد طه در پایه های هفتم، هشتم و نهم فعالیت خود را دنبال می کند.

توجه به امر آموزش در کنار اولویت دادن به موضوع تربیت از اهدافی است که کادر اجرایی ، پرورشی و دبیران مدرسه دنبال می کنند.

الف) فعالیت های آموزشی

تمرکز بر موضوع آموزش یکی از اهداف مهم مجموعه مدارس میلادطه است. تمامی کادر مدرسه، معلمین و دانش آموزان برای موفقیت در این حوزه تلاش می کنند و امروز شاهد رشد و موفقیت آموزشی هستیم.

متوسطه میلاد طه در مقاطع هفتم، هشتم و نهم فعالیت خود را دنبال می کند که در زیر با گوشه ای از فعالیت های آموزشی این مجموعه آشنا می شویم:

۱. برگزاری آزمون های تستی و تشریحی

در طول یک ماه تحصیلی آزمون های مختلف تستی و تشریحی از دانش آموزان گرفته می شود تا دانش آموزان علاوه بر یادگیری بهتر دروس، برای امتحان های پایانی نوبت اول و نوبت دوم آمادگی بیش تری داشته باشند.

این آزمون ها توسط معلمین و در کلاس گرفته می شود و نتایج ارزشیابی آن جهت برگزاری جلسات مشاوره مورد استفاده قرار می گیرد.

۲. ارائه کارنامه های ماهانه و تقدیر از رتبه های برتر

پس از پایان هر ماه، جهت اطلاع اولیا از وضعیت تحصیلی دانش آموزان کارنامه ماهیانه به اولیا داده می شود و پس از آن جلسه مشاوره درسی با حضور دانش‌آموز و مشاور مدرسه برگزار می شود.

بدیهی است این کارنامه ها در پایان هر ماه به اولیا داده شده و گزارشی از نمرات دانش آموز در امتحانات همان ماه می باشد. دانش آموزان برتر هر ماه مورد تقدیر قرار می گیرند.

۳. برگزاری آزمون های جامع قلم چی

آزمون های جامع در جهت آماده سازی دانش آموزان بسیار موثر است.بنابراین، متوسطه دوره اول میلاد طه نیز بنا به صلاحدید معلمان و مشاوران آموزشی در ۳ نوبت این آزمون ها شرکت کرده و نتایج آن به دانش آموزان و اولیا آن ها اطلاع داده می شود. نفرات برتر نیز مورد تقدیر قرار میگیرند.

۴. برگزاری جلسات منظم آموزش خانواده

در جهت آگاه سازی بیش تر اولیا دانش آموزان، جلسات منظم آموزش خانواده به صورت دو ماه یکبار در محل مدرسه برگزار می شود. در این جلسات نحوه برخورد با دانش آموزان و الگوهای تربیتی، کمک کردن به آن ها در مواقع حساس تحصیلی و … توسط اساتید مجرب حوزه و دانشگاه آموزش داده می شود.

۵. برگزاری آزمون مشاوره ای ویژه دانش آموزان نهم

با توجه برنامه ریزی هایی که آموزش و پرورش در خصوص دانش آموزان پایه نهم دارد، می بایست کلیه دانش آموزان این پایه در آزمون های مشاوره ای که شامل رغبت سنج و سنجش استعداد می باشد، شرکت کنند. این ارزیابی ها دانش آموزان را در انتخاب رشته بهتر یاری می‌نماید.

این آزمون در دو مرحله و در اسفند ماه در مدرسه برای دانش آموزان پایه نهم برگزار شد.

۶. موفقیت در مسابقات جهانی ریاضی ای ام سی

مسابقات جهانی ای ام سی از جمله مسابقات معتبر ریاضی است که همه ساله مدارس منتخب تهران در آن شرکت می کنند. مدرسه میلادطه نیز مستثنی نبوده و ضمن شرکت در این مسابقه موفق به دریافت دو رتبه برتر شد.

 

ب) فعالیت های پرورشی

یکی از اولویت های اصلی در مدرسه «میلادطه» در کنار آموزش، تمرکز به برگزاری برنامه های فرهنگی متناسب، مراسمات مذهبی و پرورشی می باشد. اهمیت برگزاری این چنین مراسمات به قدری زیاد است که برنامه های زیادی در طول سال در مدرسه انجام می شود.

در زیر به معرفی بخشی از این فعالیت ها می پردازیم:

۱. برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر

نماز جماعت ظهر و عصر، هر روز با حضور تمام دانش آموزان پایه های مختلف در محل مدرسه برگزار می شود. در این جلسات دانش آموزان ضمن یادگیری نماز جماعت و آداب آن، با احکام مختلف آشنا می شوند.

هم چنین بعد از برگزاری نماز نیز، دانش آموزان از صحبت های مشاوران پرورشی خود بهره می برند.

۲. برگزاری مراسم هفتگی زیارت عاشورا

مراسم زیارت عاشورا در روزهای سه‏ شنبه صبح و با حضور دانش آموزان در محل مدرسه برگزار می شود. پس از این مراسم نیز از دانش آموزان پذیرایی صبحانه می شود.

۳. برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان، امام حسین( علیه السلام)

همزمان با دهه اول محرم، دانش آموزان با همکاری کادر مدرسه به سیاه پوش کردن مدرسه می پردازند و این ایام را با برگزاری مراسم سخنرانی، قرائت زیارت عاشورا و عزاداری سالار شهیدان به اقامه عزا می پردازند.

۴. گرامیداشت ایام الله دهه فجر

همزمان با دهه فجر، دانش آموزان و کادر مدرسه با آذین بندی کلاس ها آماده استقبال از این ایام می شوند.

برگزاری مسابقات ورزشی، کتابخوانی و… به مناسبت این ایام یکی از بخش های جذاب و مفرح برای دانش آموزان است که با اهدای جوایز به برگزیدگان به پایان می‌رسد.

هم چنین در روز ۲۱ بهمن و همزمان با سالروز پیروزی انقلاب، جشن بزرگ انقلاب با حضور دانش آموزان در مدرسه برگزار شد که در آن گروه سرود مدرسه قطعه ای را برای حاضران خواند و مسابقات جذابی برای دانش آموزان اجرا شد.

۵. آموزش و ترغیب دانش آموزان جهت شرکت در مسابقات قرآنی و پرورشی و کسب افتخار در  این حوزه

۶. برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی

شورای دانش آموزشی مدرسه که از طریق انتخاب خود دانش آموزان مشخص می شود، کمک زیادی در کنار کادر مدرسه هستند و نیاز دانش آموزان را از زبان آن ها به کادر مدرسه منتقل می کنند.

این انتخابات در روز ۱۳ آبان مصادف با روز دانش آموز در مدرسه برگزار شده و نفرات منتخب در شورای دانش آموزی عضو می شوند.

 

ج) فعالیت های ورزشی

با توجه به این که نیاز است تا در کنار فضای درسی، دانش آموزان کمی استراحت داشته باشند، کادر مدرسه میلادطه اردوهای ورزشی- تفریحی را برای دانش آموزان در نظر می‌گیرند.

۱. اردوی ورزشی تفریحی در سالن فتح المبین

به مناسبت روز دانش آموز که از قبل در تقویم اجرایی به آن پرداخته شده بود اردوی ورزشی و تفریحی در ورزشگاه فتح المبین برگزار شد.

۲. برگزاری کلاس ورزش پنج شنبه ها

در روز های پنج شنبه، دانش آموزان میلاد طه به ورزشگاه می روند و کلاس ورزش خود را در این محل برگزار می کنند.

 

د) فعالیت های فوق برنامه علمی

یکی از بخش های مهم در مدارس، پرداختن به فعالیت های فوق برنامه است. این فعالیت ها علاوه بر آن که جذابیت های خاصی برای دانش آموزان دارد، آن ها را با فضایی آشنا می‌کند که در آینده به درد آن ها خواهد خورد.

در زیر به بیان فعالیت های فوق برنامه متوسطه دوره اول میلاد طه می پردازیم:

۱. برگزاری کلاس های آموزش کامپیوتر در طول سال

یادگیری کامپیوتر و آشنا بودن با آن یکی از مواردی است که برای دانش آموزان در آینده اهمیت ویژه ای خواهد داشت. از این جهت پرداختن به این موضوع یکی از اولویت ها بوده و دانش آموزان در طول سال تحصیلی علاوه بر یادگیری دروس معمول، کلاس کامپیوتر نیز دارند.

کلاس آموزش کامپیوتر در محل سایت مدرسه برگزار می شود و در آن دانش آموزان به صورت تدریجی با مفاهیم اولیه و پیشرفته کامپیوتر آشنا می شوند.

لازم به ذکر است سایت مدرسه با در اختیار داشتن سیستم های کامپیوتری مجهز فضای خوبی را برای آموزش فراهم می کند.

۲. برگزاری کلاس رباتیک و هوافضا

کلاس های رباتیک و هوافضا با هدف آشنایی دانش آموزان با مفاهیم جدید برگزار می شود. این کلاس ها از جهت آشنایی با مفاهیم جدید به غیر از دروس تحصیلی بسیار اهمیت داشته و در آینده دانش آموزان نیز مفید خواهد بود.

این کلاس ها در اردوی تابستانی برگزار شده و در صورت نیاز، دانش آموزان می توانند در سال تحصیلی نیز آن ها را ادامه داده و در مسابقات منطقه ای و استانی شرکت کنند.

۳. کلاس های پژوهش و کارگاه

انجام فعالیت های پژوهشی و کارگاهی در جهت کسب مهارت در رشته های مختلف و یادگیری بهتر دروس بسیار مفید است.

دانش آموزان در طول هفته، علاوه بر کلاس های درسی، به مدت ۱ ساعت در کلاس پژوهش و به مدت ۲ ساعت در کارگاه مجهز مدرسه حضور پیدا می کنند.

 

ه) پایگاه تابستانی

پایگاه تابستانی متوسطه میلاد طه، فعالیت خود را به مدت ۴ هفته در تابستان ۱۳۹۴ آغاز کرد. در این مدت کلاس های فوق برنامه هوافضا، کامپیوتر، رباتیک و اخلاق در اسلام در محل مدرسه برگزار شد.

این کلاس ها با به کارگیری اساتید مجرب هر رشته برگزار شد تا دانش آموزان بتوانند ماحصل خوبی را از تابستان داشته باشند.

هم چنین در این مدت ۴ هفته، ۸ اردوی تفریحی نیز برای دانش آموزان در نظر گرفته شد تا تابستان علاوه بر فضای درسی، فضای مفرحی را برای دانش آموزان به همراه داشته باشد.

و) اردوها

اردوهای پرورشی و مذهبی ( مشهد مقدس، قم، جمکران و …)

اردوهای تفریحی ( پنت بال، توچال، بولینگ و …)

اردوهای جهادی