متوسطه دوره دوم میلادطه در سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم متوسطه دوره دوم و در سه رشته ریاضی، تجربی و انسانی فعالیت می کند.

تمرکز بر آموزش در جهت موفقیت در امتحان نهایی یازدهم متوسطه دوره دوم و کنکور سراسری جز اهداف اصلی مجموعه می باشد که کادر اجرایی، دبیران و مشاوران مدرسه برای رسیدن به این هدف تمام تلاش خود را به کار بسته اند.

علاوه بر فعالیت آموزشی، فعالیت های پرورشی و ورزشی نیز از جمله اولویت ها در این موسسه می باشد.

در زیر گوشه ای از فعالیت های متوسطه دوره دوم میلادطه معرفی شده اند:

الف) فعالیت های آموزشی:

۱. برگزاری دوره درسی- علمی تابستان ویژه تمام دانش آموزان:

تابستان یکی از مهم ترین بازه های زمانی است که مجموعه میلادطه برنامه های مهمی را برای دانش آموزان تدارک می بیند.

این بازه زمانی برای دانش آموزان سال دوازدهم متوسطه دوره دوم یکی از اولویت ها است و کلاس های درسی از تابستان آغاز می شود. علاوه بر این، "جلسات مشاوره درسی" و "طرح مطالعه" ویژه این گروه ، در همین بازه زمانی فعالیت خود را آغاز می کند.

در پایه های دهم و یازدهم نیز،  بخش از کلاس های درسی از تابستان آغاز می شود و علاوه بر این، کلاس های تخصصی هم چون رباتیک، هوافضا ، پل ماکارونی و... برگزار می شود.

 

۲. برگزاری اردوی درسی عید ویژه دانش آموزان سال دوازدهم:

تعطیلات نوروز یکی از زمان های طلایی برای جمع بندی و مرور تمام مباحث گذشته می باشد. از این جهت این اردوی درسی به مدت ۱۴ روز از اواخر اسفندماه شروع شده و تا ۱۱ فروردین ماه ادامه دارد.

در این اردوی درسی، حدود ۸۰ درصد مطالب کنکور مرور و تست زنی می شود که بسیار حایز اهمیت است.

 

۳. برگزاری اردوی درسی خرداد ماه ویژه دانش آموزان سال دوازدهم:

ماه های آخر مانده به کنکور بسیار سرنوشت ساز و مهم است و از این جهت برای دانش آموزان سال دوازدهم بسیار حایز اهمیت است.

اردوی درسی خرداد ماه به مدت یک ماه و تا یک هفته مانده به کنکور ادامه دارد و دانش آموزان در طی این اردو به جمع بندی کلی مباحث کنکور می پردازند.

 

۴. برگزاری اردوی درسی اردیبهشت ماه ویژه دانش آموزان سال یازدهم:

امتحانات نهایی سال یازدهم متوسطه دوره دوم یکی از بخش های مهم است که موفقیت در آن تضمین کننده موفقیت ۲۵ درصدی در کنکور است. در این راستا اردوی اردیبهشت ماه به مدت ۱۵ روز بسیار کمک کننده خواهد بود. این اردو از ۱۵ اردیبهشت ماه تا ۳۰ اردیبهشت ماه برگزار    می شود. در این اردوی درسی، دانش آموزان از ساعت ۷ صبح تا ۹ شب در سالن مطالعه حضور داشته و به مطالعه و رفع اشکال می پردازند.

 

۵. اردوی آمادگی سال دوازدهم در ماه مبارک رمضان:

با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و تابستان در سال های اخیر، اردوی ماه مبارک رمضان با هدف آمادگی درسی در سال دوازدهم برگزار می شود.

با توجه به کاهش راندمان در ماه رمضان، در این اردو مباحثی ساده تر هم چون دوره و مرور درس های سال دهم و یازدهم متوسطه دوره دوم در اولویت قرار دارد.

 

۶. برگزاری برنامه های «طرح مطالعه» در طول هفته ویژه همه دانش آموزان:

درس خواندن در فضای آرام مدرسه و در کنار بقیه هم کلاسی ها راندمان بسیار بالاتری را به همراه خواهد داشت. به همین منظور برنامه های «طرح مطالعه» برای پایه های مختلف به صورت مجزا و با حضور مشاوران هر پایه برگزار می شود.

در این طرح دانش آموزان پایه ی دهم متوسطه دوره دوم در روزهای یک شنبه و سه شنبه پس از استراحتی ۵۰ دقیقه ای، از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ، از سالن مطالعه مدرسه استفاده می کنند.

دانش آموزان  پایه یازدهم و دوازدهم متوسطه دوره دوم در روزهای شنبه، دوشنبه ، چهارشنبه و پنج شنبه پس از استراحتی ۵۰ دقیقه ای، از ساعت ۱۶ تا ۲۰:۳۰ از سالن مدرسه استفاده می کنند.

 

۷. امتحان های تستی منظم و برنامه ریزی شده برای تمام پایه ها:

برگزاری امتحان های منظم تستی و سنجش در جامعه آماری بزرگتر یکی از فاکتورهای مهم موفقیت در کنکور سراسری است. در همین راستا، تمام دانش آموزان مقطع متوسطه دوره دوم در آزمون های جامع موسسات مختلف شرکت می کنند. این آزمون ها به صورت هر ماه یکبار در محل مدرسه برگزار شده و کارنامه ی دانش آموزان توسط مشاوران مدرسه آنالیز و بررسی خواهد شد.

 

۸. برگزاری آزمون ورودی برای گزینش دانش آموزان مستعد:

همه ساله و در اردیبهشت ماه و خرداد ، ازمون ورودی دبیرستا میلاد طه برگزار می شود. هدف از این آزمون گزینش دانش آموزان مستعد برای مدرسه می باشد. داوطلبان می توانند پس از مراجعه به قسمت پیش ثبت نام، ثبت نام اولیه خود را انجام داده و در روز مقرر در آزمون ورودی مدرسه شرکت نمایند.

 

۹. شرکت در المپیاد های کشوری وکسب موفقیت چشمگیر در این عرصه:

همه ساله کلاس های آمادگی المپیاد در شته های ریاضی، فیزیک، شیمی، ادبیات و زیست در مدرسه برگزار می شود و دانش آموزان پایه یازدهم در المپیاد شرکت می کنند. قبولی های چشمگیر در مرحله اول المپیاد گواه این موضوع است.

   

ب) فعالیت های پرورشی:

یکی دیگر از بخش های عمده فعالیت ها پرداختن به بحث تربیت از درگاه فعالیت های پرورشی - فرهنگی می باشد. در این حوزه ذکر فعالیت های انجام شده خالی از لطف نیست:

  1.  برگزاری مراسم هفتگی قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی
  2. برگزاری ماهیانه هیئت با حضور حداکثری دانش آموزان
  3. آموزش و ترغیب دانش آموزان جهت شرکت در مسابقات قرآنی و پرورشی و کسب افتخار در  این حوزه
  4. برگزاری مراسمات مذهبی متناسب با اعیاد و شهادت ها در طول سال
  5. برگزاری جشن و مراسم در مناسبت های ملی به ویژه دهه فجر و شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن

 

ج) فعالیت های ورزشی:

۱. استفاده از سالن ورزشی مجلس شورای اسلامی در طول هفته:

سالن مجهز مجلس شورای اسلامی در طول هفته در اختیار موسسه میلادطه قرار دارد. دانش آموزان هر پایه بر طبق برنامه هفتگی خود، از سالن ورزشی استفاده می کنند.

 

۲. برگزاری مسابقات ورزشی مختلف در مناسبت های مختلف:

با توجه به مناسبت های مختلف، مسابقات ورزشی در موسسه برگزار می گردد که در پایان به تیم های برگزیده جوایزی اهدا می شود.

این فوق برنامه های ورزشی علاوه بر ایجاد فضای مفرح برای دانش آموزان، از جهت آماده سازی آن ها برای شرکت در مسابقات منطقه ای نیز بسیار مهم است.

د) فعالیت های فوق برنامه :

۱. کلاس های فوق برنامه (رباتیک، هوافضا، سازه ماکارونی):

امروزه برگزاری کلاس های فوق برنامه علمی شامل رباتیک، هوافضا و .... یکی از ملزمات مهم برای آشنایی دانش آموزان با انواع رشته های دانشگاهی است. این نیاز در مدرسه میلاد طاها پاسخ داده شده و دانش آموزان با شرکت در این کلاس ها نمونه های کوچکی از بخش های مختلف رشته های مهندسی را تجربه کرده که کار آن ها برای انتخاب در آینده را ساده می کند.

۲. فعالیت های فوق برنامه غیر علمی (حضور در نمایشگاه کتاب، راهپیمایی ۲۲ بهمن، میدان تیر و... ):

برگزاری فعالیت های فوق برنامه غیر علمی یکی از جنبه های فعالیت های پرورشی- آموزشی است که علاوه بر اهمیت بالای خود در هر بخش آموزش و پرورش، به دانش آموز تجربه های جدید را در کنار بقیه می اندوزد.

ه) اردوها :

۱. اردو ی زیارتی مشهد

طبق سنوات گذشته، دانش آموزان بهمن هر سال و با پایان یافتن امتحانات ترم اول، میهمان شاه خراسان، علی ابن موسی الرضا علیه السلام هستند

۲. اردوهای جهادی

در راستای خود سازی دانش آموزان و آبادانی هر چه بیش تر کشور عزیزمان، همه ساله اردوی جهادی در مناطق محروم کشور با حضور دانش آموزان داوطلب مدرسه میلاد طاها برگزار می شود.

۲. اردو توچال