• ۰۲۱-۳۳۱۳۰۹۵۹
  • info@miladtaha.com
  • میدان بهارستان، خیابان آجانلو، مدرسه میلادطه

پایگاه تابستانی دبستان دخترانه میلادطه

هر ساله پایگاه تابستانی دبستان میلاد طه با هدف کسب آمادگی جهت سال تحصیلی آینده، کسب مهارت های آموزشی، پرورشی و برنامه های تفریحی اردویی و با حضور تمام دانش آموزان به مدت ۶ هفته برگزار میشود.

معمولا پایگاه تابستانی دانش آموزان دوم تا ششم از ۲۷ تیرماه تا ۲۶ مرداد ماه به مدت ۵ هفته در روزهای یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه و پایگاه تابستانی دانش آموزان اول و پیش دبستانی از ۳۱ مرداد تا ۲ شهریور ماه به صورت جداگانه برگزار میشد.

در جریان این ۶ هفته، کلاس های درسی، کلاس های فوق برنامه و اردوهای تفریحی برگزار میشود که در زیر گزارشی از این فعالیت ها در سال‌های گذشته آورده شده است:

۱. افتتاحیه:

اففتاحیه پایگاه تابستانی در روز ۲۸ تیرماه برگزار شد. در این مراسم ضمن خوشامدگویی به دانش آموزان، برنامه های پایگاه و شرایط حضور در آن تشریح شد و نهایتا تقویم اجرایی کلاس ها و اردوها به والدین دانش آموزان داده شد.

۲. کلاس های درسی

از آن جاییکه یکی از اهداف پایگاه تابستانی مرور درس های گذشته و نگاهی به درس های سال آینده است، کلاس های درسی مرتبط  در برنامه گنجانده شد.

کلاس های علمی هوش و خلاقیت ریاضی، طبیعت شناسی و علوم و قصه گویی و ادبیات از جمله کلاس های برگزار شده در پایگاه تابستانی می‌باشد.

۳. کلاس های فوق برنامه

در کنار کلاس های درسی، کلاس های فوق برنامه علمی نیز قرار داده شد، این کلاس ها علاوه بر ایجاد فضای شاد در کلاس، در یادگیری مفاهیم درسی بسیار مفید خواهد بود.

در این بخش کلاس های رباتیک، کوئیلینگ و اریگامی برگزار شد.

۴. اردوها و فعالیت های ورزشی

همان طور که مشخص است، تابستان زمانی برای استراحت دانش آموزان و تفریح کردن است. این موضوع در برنامه پایگاه تابستانی پیش بینی شده است. دانش آموزان یک زنگ در هفته کلاس ورزش دارند که در سالن ورزشی برگزار می‌شود.

هم چنین روزهای دوشنبه از پایگاه، به برگزاری اردوهای تفریحی ورزشی اختصاص دارد. اردوهای استخر امام حسین (علیه السلام)، باشگاه ورزشی فجر، پارک ژوراسیک و سینمای ۶ بعدی، پارک بانوان و پارک دلفین های برج میلاد در این پایگاه برگزار شد.

عکس های پارک ژوراسیک و پارک دلفین ها را در زیر ملاحظه می کنید:

۵. فعالیتهای پرورشی و مناسبت ها

در کنار توجه به بحث آموزش، اهتمام به پرورش نیز وجود دارد. برگزاری کلاس های متنوع پرورشی و جشن ها و سوگواری های مذهبی در پایگاه تابستانی دلیلی بر این ادعا است.

در پایگاه تابستانی دبستان میلادطه فعالیتهای پرورشی زیر انجام شد:

  • مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق (علیه السلام)
  • جشن میلاد امام رضا (علیه السلام)
  • جشن میلاد حضرت معصومه (سلام الله علیها)
  • برگزاری مراسم زیارت عاشورا
  • تلاوت روزانه قرآن و ذکر روزهای هفته
  • جشن روز دختر

۶. مراسم پایانی

همزمان با پایان یافتن فعالیت پایگاه تابستانی، مراسم اختتامیه این دوره برگزار شد. در این مراسم دست سازهای دانش آموزان از قبیل ربایتک، کویلینگ و اریگامی در یک نمایشگاه به معرض نمایش درآمد.

هم چنین از برترین های علمی از قبیل هوش و خلاقیت ریاضی، طبیعت شناسی و داستان نویسی با اهدای جایزه تقدیر شد.

۷. پایگاه تابستانی اول و پیش دبستانی

پایگاه تابستانی دانش آموزان پایه اول و پیش دبستانی به منظور آشنایی با مدرسه و قوانین آن به مدت ۳ روز از ۳۱ مرداد ماه تا ۲ شهریور ماه  برگزار شد.

در روز اول دانش آموزان به همراه اولیایشان در مدرسه حاضر شدند و با مدرسه و معلم خود آشنا شدند. در روز دوم دانش آموزان به اردوی شهربازی تیراژه رفتند و در نهایت در روز سوم دانش آموزان در مدرسه حاضر شدند و در فضای صمیمی و شاد بازی کردند.