• ۰۲۱-۳۳۱۳۰۹۵۹
  • info@miladtaha.com
  • میدان بهارستان، خیابان آجانلو، مدرسه میلادطه

پیش دبستان و دبستان دخترانه میلادطه ۹۵ – ۹۴

دبستان دخترانه میلادطه در مقاطع پیش دبستانی ، اول تا ششم فعالیت می کند.

توجه به امر آموزش در کنار اولویت دادن به موضوع تربیت از اهدافی است که کادر اجرایی، پرورشی و دبیران مدرسه دنبال می کنند.

الف) فعالیت های آموزشی

تمرکز بر موضوع آموزش یکی از اهداف مهم مجموعه مدارس میلاد طه است. تمامی کادر مدرسه، معلمین و دانش آموزان برای موفقیت در این حوزه تلاش می کنند و امروز شاهد رشد و موفقیت آموزشی هستیم.

در زیر با گوشه ای از این فعالیت ها آشنا می شویم:

۱- برگزاری امتحانات منظم کلاسی ، ارائه کارنامه ماهانه و تقدیر از دانش آموزان برتر

در طول یک ماه تحصیلی آزمون های مختلف تستی و تشریحی از دانش آموزان گرفته می شود تا دانش آموزان علاوه بر یادگیری بهتر دروس، برای امتحان های پایانی نوبت اول و نوبت دوم آمادگی بیش تری داشته باشند.

پس از پایان هر ماه، جهت اطلاع اولیا از وضعیت تحصیلی دانش آموزان، کارنامه ماهیانه به اولیا داده می شود و پس از آن جلسه مشاوره درسی با حضور دانش‌آموز و مشاور مدرسه برگزار می شود.

۲- برگزاری آزمون های جامع قلم چی (۳ دوره) و تقدیر از رتبه های برتر

آزمون های جامع در جهت آماده سازی دانش آموزان بسیار موثر است.بنابراین، دبستان میلادطه نیز بنا به صلاحدید معلمان و مشاوران آموزشی در ۳ نوبت این آزمون‌ها شرکت کرده و نتایج آن به دانش آموزان و اولیا آن ها اطلاع داده می شود. نفرات برتر نیز مورد تقدیر قرار می گیرند.

۳- برگزاری جلسات منظم آموزش خانواده

در جهت آگاه سازی بیش تراولیا دانش آموزان، جلسات منظم آموزش خانواده به صورت دو ماه یکبار در محل مدرسه برگزار می شود. در این جلسات نحوه برخورد با دانش‌آموزان و الگوهای تربیتی، کمک کردن به آن ها در مواقع حساس تحصیلی و … توسط اساتید مجرب حوزه و دانشگاه آموزش داده می شود.

۴- برگزاری طرح درس ویژه دانش آموزان پایه اول

برای یادگیری هر حرف جدید، طرح درس با موضوعیت این درس به همراه اهدای هدیه ویژه آن حرف انجام می شود.

۵- برگزاری جشن قلم ویژه ی دانش آموزان پایه سوم

دانش آموزان پایه سوم کم کم می تواند نوشتن با خودکار را شروع کنند. به همین مناسبت جشن قلم برگزار می شود تا دانش آموزان خاطره ی خوبی از اولین نوشتن خود با خودکار داشته باشند.

۶- کلاس های آموزش هنر

کلاس های طراحی با مداد، نقاشی، آموزش رنگ ها و ترکیب آن ها از جمله فعالیت های انجام شده در کلاس های آموزش هنر می باشد.

۷- برگزاری جشن الفبا

جشن الفبا ویژه دانش آموزان پایه اول و با هدف تشویق نوگلان به خواندن و نوشتن برگزار می شود.

ب) فعالیت های پرورشی

یکی از اولویت های اصلی در مدرسه «میلادطه» در کنار آموزش، تمرکز به برگزاری برنامه های فرهنگی متناسب، مراسمات مذهبی و پرورشی  می باشد. اهمیت برگزاری این چنین مراسمات به قدری زیاد است که برنامه های زیادی در طول سال در مدرسه انجام می شود.

۱- برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان، امام حسین( علیه السلام)

دانش آموزان این ایام را با برگزاری مراسم سخنرانی، قرائت زیارت عاشورا ، عزاداری سالار شهیدان و میهمانی بر سفره اهل بیت به اقامه عزا می پردازند.

۲- جشن نیمه شعبان و اعیاد شعبانیه

۳- برگزاری مراسم عزاداری خانم فاطمه زهرا( سلام الله علیها)

همزمان با آغاز دهه فاطمیه، دانش آموزان با همکاری اولیا مدرسه، کلاس های خود را سیاه پوش کرده و به استقبال این دهه می روند. هم چنین مراسم عزاداری و ذکر مصیبت نیز برقرار می باشد.

۴- گرامیداشت ایام الله دهه فجر

همزمان با دهه فجر، دانش آموزان و کادر مدرسه با آذین بندی کلاس ها آماده استقبال از این ایام می شوند.

برگزاری مسابقات ورزشی، کتابخوانی و… به مناسبت این ایام یکی از بخش های جذاب و مفرح برای دانش آموزان است که با اهدای جوایز به برگزیدگان به پایان می‌رسد.

۵- کلاس آموزش نماز ویژه دانش آموزان پیش دبستانی، پایه اول و پایه دوم

با توجه به سن تکلیف دختران و واجب شدن نماز بر آن ها، کلاس آموزش نماز با هدف یاد دادن صحیح نماز خواندن، دعا کردن و تعقیبات نماز در مدرسه برگزار می‌شود. این کلاس ها با استقبال خوب از سوی دانش آموزان و اولیا آن ها مواجه می شود.

۶- گرامیداشت روز دانش آموز (۱۳ آبان)

روز ۱۳ آبان مصادف با روز دانش آموز، یکی از ایام خاص در مدرسه ها می باشد. جایی که اولیا و کادر مدرسه جشن این روز را برگزار کرده و آن را به دانش آموزان تبریک می گویند. برگزاری این جشن فضای مفرحی را برای دانش آموزان در کنار اولیا مدرسه فراهم می کند .

۷- برگزاری جشن قرآن

جشن قرآن با هدف ترغیب دانش آموزان به یادگیری کتاب آسمانی خود و آشنا شدن با مفاهیم بلند آن، همه ساله در مدرسه برگزار می شود. در این جشن دانش‌آموزان عزم خود را برای درک مفاهیم آسمانی این کتاب جزم می کنند.

۸- گرامیداشت ایام الله هفته دفاع مقدس

آغاز سال تحصیلی با شروع هفته دفاع مقدس، بهانه خوبی برای یادآوری رشادت شهیدان و جانبازان به دانش آموزان است. پس همزمان با این ایام، گرامیداشت آن در مدرسه میلادطه برگزار می شود و در آن دانش آموزان با مفاهیم بلند این ایام گران قدر آشنا می شوند.

۹- برگزاری مراسم های مولودی و عزاداری در مناسبت های مختلف مذهبی

در مناسبت های مختلف مذهبی اعم از اعیاد، شهادت ها و ولادت ها، مراسم های مرتبط در مدرسه برگزار می شود و دانش آموزان سر سفره اهل بیت مهمان می‌شوند.

۱۰- کاشت نهال در هفته درختکاری

در جهت آشنایی دانش آموزان با فرهنگ درختکاری و آسیب نرساندن به آن ها، همزمان با هفته درختکاری، چندین نهال درخت در باغچه مدرسه غرس شد.

ج) فعالیت های ورزشی

۱- برگزاری زنگ ورزش در سالن ورزشی

دانش آموزان بنا به برنامه درسی خود، ساعاتی را تحت عنوان زنگ ورزش دارند. این کلاس در سالن ورزشی نزدیک به مدرسه برگزار می شود. دانش آموزان با سرویس به این سالن رفته و با سرویس به مدرسه بازگردانده می شوند.

برگزاری این کلاس ها در سالن ورزشی سرپوشیده، فضایی مفرح را برای بچه ها فراهم می کند که از جمله نقاط تمایز مدارس می باشد.

۲- برگزاری مراسم روز ورزش

در جهت اهمیت دادن به فعالیت های ورزشی در کنار  تعلیم و تربیت، مراسم روز ورزش با حضور دانش آموزان همه پایه ها و در سالن ورزشی سرپوشیده برگزار شد.

د) فعالیت های فوق برنامه

۱- برگزاری کلاس های آموزش کامپیوتر در طول سال

یادگیری کامپیوتر و آشنا بودن با آن یکی از مواردی است که برای دانش آموزان در آینده اهمیت ویژه ای خواهد داشت. از این جهت پرداختن به این موضوع یکی از اولویت ها بوده و دانش آموزان در طول سال تحصیلی علاوه بر یادگیری دروس معمول، کلاس کامپیوتر نیز دارند.

کلاس آموزش کامپیوتر در محل سایت مدرسه برگزار می شود و در آن دانش آموزان به صورت تدریجی با مفاهیم اولیه و پیشرفته کامپیوتر آشنا می شوند.

لازم به ذکر است سایت مدرسه با در اختیار داشتن سیستم های کامپیوتری مجهز فضای خوبی را برای آموزش فراهم می کند.

۲- برگزاری جشن شکوفه ها

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و برای ترغیب دانش آموزان به مدرسه، جشن شکوفه ها برگزار می شود. در این جشن دانش آموزان ضمن آشنایی با معلمان و دوستان خود، به تفریح می پردازند.

برگزاری این جشن فضایی مفرح را برای بچه ها فراهم می کند.

۳- برگزاری نمایشگاه کتاب در مدرسه

برای تشویق دانش آموزان به مطالعه و در جهت تقویت فرهنگ کتاب و کتاب خوانی، هر فصل نمایشگاه کتاب در مدرسه برگزار می شود. در این نمایشگاه دانش آموزان ضمن خرید کتاب های دلخواه و مناسب خود، می توانند کتاب های خوانده شده خود را برای بقیه دوستان خود به اشتراک بگذارند.

ه) جشن ها و اردوها

۱- جشن شب یلدا

همزمان با آغاز زمستان و اول دی ماه، جشن شب یلدا در مدرسه برگزار می شود که بسیار مورد استقبال دانش آموزان قرار می گیرد.

۲- اردوی باغ پرندگان

اردوی باغ پرندگان با هدف آشنایی دانش آموزان با پرندگان و با حضور دانش آموزان پایه های دوم تا ششم برگزار شد. در این اردوی تفریحی – علمی دانش آموزان با گونه های مختلف پرندگان آشنا شدند.

۳- اردوی کلینیک گل و گیاه

اردوی کلینیک گل و گیاه با هدف آشنایی دانش آموزان پایه اول دبستان با انواع مختلف گیاهان، در محل این کلینیک برگزار شد. در این اردو مفاهیم تئوری تدریس شده در کلاس، به صورت عملی به دانش آموزان یاد داده شد.

۴- اردوی دارآباد

اردوی تفریحی دارآباد با حضور دانش آموزان تمام پایه‌ها برگزار شد. فضای مفرح این اردو با استقبال قابل توجه دانش آموزان مواجه شد.

۵- جشن نوروز

با هدف آشنایی دانش آموزان عزیز با آیین باستانی نوروز، جشن نوروز در ایام پایانی سال ۹۴ برگزار شد. در این جشن دانش آموزان ضمن آماده کردن سفره هفت سین در مدرسه، عکس یادگاری نیز انداختند.

و) واحد تغذیه و سلامت

واحد تغذیه و سلامت دبستان دخترانه میلادطه با شعار«عقل سالم در بدن سالم» راه اندازی شده است. در زیر با فعالیت های آن آشنا می شویم:

۱- طرح صبحانه ویژه دانش آموزان پایه اول

در جهت تشویق دانش آموزان به صبحانه خوردن برای نشاط بیش تر در کلاس، دانش آموزان پایه اول یک روز در هفته، صبحانه خود را با خود آورده و در کنار معلم خود صبحانه می‌خورند. گفتنی است این طرح در سایر مقاطع نیز اجرا خواهد شد.

۲- واحد سلامت

با همکاری انجام شده توسط آموزش و پرورش و یکی از مراکز درمانی، دانش آموزان مورد معاینه قرار گرفته و در صورت نیاز به بررسی های بیش تر به مراکز درمانی معرفی شدند. بررسی خرابی دندان ها، وارنیش تراپی و …. از جمله فعالیت های انجام شده در این واحد هستند.

ز) مقطع پیش دبستانی

مقطع پیش دبستانی دبستان دخترانه میلادطه در جهت آماده کردن نوگلان عزیز برای مقطع اول دبستان فعالیت خود را در حوزه های آموزش زبان های خارجی، نقاشی، آشنایی با ائمه اطهار، جشن ها و مراسم ها، اردوها و …. دنبال می کند. در زیر گزارشی از این مقطع را می بینید: