• ۰۲۱-۳۳۱۳۰۹۵۹
  • info@miladtaha.com
  • میدان بهارستان، خیابان آجانلو، مدرسه میلادطه

پایگاه تابستانی دبستان پسرانه میلاد طه

هر ساله پایگاه تابستانی دبستان میلاد طه با هدف کسب آمادگی جهت سال تحصیلی آینده، کسب مهارت های آموزشی، پرورشی و برنامه های تفریحی اردویی و با حضور تمام دانش آموزان به مدت ۶ هفته برگزار میشود.

معمولا پایگاه تابستانی دانش آموزان دوم تا ششم از ۲۷ تیرماه تا ۲۶ مرداد ماه به مدت ۵ هفته در روزهای یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه و پایگاه تابستانی دانش آموزان اول و پیش دبستانی از ۳۱ مرداد تا ۲ شهریور ماه به صورت جداگانه برگزار میشد.

در جریان این ۶ هفته، کلاس های درسی، کلاس های فوق برنامه و اردوهای تفریحی برگزار میشود که در زیر گزارشی از این فعالیت ها در سال‌های گذشته آورده شده است:

۱. مراسم افتتاحیه

افتتاحیه پایگاه تابستانی در روز ۲۸ تیرماه برگزار شد. در این مراسم ضمن خوشامدگویی به دانش آموزان، برنامه های پایگاه و شرایط حضور در آن تشریح شد و نهایتا تقویم اجرایی کلاس ها و اردوها به والدین دانش آموزان داده شد.

۲. کلاس های درسی

همان طور که اشاره شد یکی از اهداف پایگاه تابستانی مرور درس های سال گذشته و آشنایی با دروس سال تحصیلی جدید است. به همین منظور برگزاری کلاس های درسی یکی از اولویت ها به شمار می‌رود.

در این بخش کلاس های محاسبات ریاضی، هوش ریاضی، کاوش در علوم، پژوهش، قصه نویسی، حفظ قرآن و تست ریاضی و علوم برگزار شد.

۳. کلاس های فوق برنامه

با توجه به زمان برگزاری کلاس ها در تابستان، فرصت، بیشتری برای برگزاری کلاس های فوق برنامه است. این کلاس ها با توجه به ماهیت خاص خود باعث جذب دانش آموزان شده و می‌تواند در آینده تجربه خوبی را به آن ها بدهد.

در این بخش کلاس های رباتیک، سازه های ماکارونی، هوافضا، اوریگامی، جاکورتا، قصه های قرآنی، کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

۴. اردوها و فعالیت های ورزشی

با توجه به برنامه کلاس ها، دانش آموزان دو زنگ در هفته کلاس ورزش دارند که این کلاس در سالن ورزشی برگزار می‌شود. هم چنین برای این که بعد تفریحی تابستان نیز حفظ شود، اردوهای شاد و متنوعی برای دانش آموزان در نظر گرفته شد.

اردوی استخر، اردوی شهربازی، اردوی یک روز به یادماندنی و… از جمله اردوهای برگزار شده در پایگاه می‌باشد.

۵. فعالیت های پرورشی و مناسبت ها

در کنار بحث آموزش، توجه به فعالیت های پرورشی نیز مورد توجه قرار گرفته و به آن دقت می‌شود. در پایگاه تابستانی دبستان میلاد طه فعالیت های پرورشی زیر انجام شد:

  • برگزاری کلاس های قصه های قرآنی (جزوه و انیمیشن)
  • مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق (علیه السلام)
  • جشن میلاد امام رضا (علیه السلام)
  • توزیع مجله پنجره معرفت (شناخت زندگی نامه ائمه اطهار)
  • ارائه هفته نامه پرورشی ترنج
  • تلاوت روزانه قرآن و ذکر روزهای هفته

۶. مراسم پایانی

با اتمام فعالیت پایگاه تابستانی، جلسه اختتامیه با حضور اولیا دانش آموزان برگزار شد. در این جلسه دانش آموزان برتر کلاس ها و هفته نامه ترنج معرفی شدند و هدایایی دریافت کردند. هم چنین کارنامه این دوره جهت اطلاع اولیای محترم برای هر دانش آموز داده شد.

در نهایت مسابقاتی از کلاس های برگزار شده نیز انجام شد و اردوی پایانی پایگاه تابستانی با حضور تمام دانش آموزان در سرخه حصار برگزار شد.

۷. پایگاه تابستانی اول و پیش دبستانی

پایگاه تابستانی دانش آموزان پایه اول و پیش دبستانی به منظور آشنایی با مدرسه و قوانین آن به مدت ۳ روز از ۳۱ مرداد ماه تا ۲ شهریور ماه  برگزار شد.

در ابتدای فعالیت پایگاه، جلسه ای با حضور اولیا برگزار شد و برنامه های مدرسه برای آن ها تشریح شد. هم چنین اولیا با معلمان پایه اول و پیش دبستان آشنا شدند.

در این یک هفته نیز دانش آموزان با معلمان خود و شرایط و قوانین مدرسه آشنا شدند. برگزاری اردوی شهربازی بوستان ولایت و کلاس هایی نظیر نقاشی، قصه خوانی، پیام بهداشتی، کاردستی و … از دیگر فعالیت های انجام شده بود.